7 may 2013

Els aturats pagaran un euro als cinemes Albèniz de Girona


ELS CINEMES ALBÈNIZ ENGANYEN SOBRE LA INICIATIVA A UN EURO PELS ATURATS



El diari El Punt , el passat 24 d'abril, es feia ressò de la notícia: "Els aturats pagaran un euro als cinemes Albèniz". La notícia assegurava que "Els cinemes Albèniz no restringiran aquesta iniciativa i serà vàlida tots els dies de la setmana en qualsevol horari, excepte en les projeccion 3D".

La pàgina web dels Cinemes Albèniz, no té cap tipus d'informació sobre la iniciativa, tan innovadora que estan duent a terme i que tan provocativament enunciaven els diaris.

Els Cinemes Albèniz enganyen als aturats sobre la seva iniciativa. Aquesta iniciativa presumia de no tenir restriccions ni d'horari, ni de pel·lícules. Resulta que no és cert, és publicitat purament enganyosa. El passat 1 de maig, vaig anar als cinemes Albèniz centre amb la meva identificació com a aturada. I quina va ser la meva sorpresa al voler pagar un euro per veure la pel·lícula "La Gran Boda".


El cinema Albèniz de Girona sí fa restriccions en les pel·lícules de la iniciativa. Els cines fan una tria de 3 pel·lícules, no novedoses, que encara estan en cartellera i les deixen com a propostes a un euro. Entre elles "Anna Karenina" de l'any 2012. Se'm va quedar cara de "babau" quan em van fer enrera a la cua per llegir un paperet amb la normativa. Em vaig sentir enganyada i desil·lusionada. Feia més d'un any que no anava al cinema pel cost que suposa. Sóc de les que pensa que és  exagerat, però amb la iniciativa vaig animar-me i vaig anar amb alguns amics. Evidentment, al anar en grup vaig haver de callar i pagar; però el regust d'engany em va quedar a la boca durant les dues hores de la peli (que per va ser molt divertida però no digna de 8,50eur).




Cada vegada més apareixen noves iniciatives solidàries que beneficien als afectats per la crisi. Estan molt bé les iniciatives que fan les empreses per pal·liar els afectes de la Crisi. A Barcelona s'estan promovent també moltes iniciatives, entre elles hi ha la de "Cafés pendientes", que proposa que quan fasis un cafè, puguis deixar pagat un altre per algú que vingui al darrera. Però fins a quin punt podem confiar en aquestes iniciatives que publicitàriament sonen molt bé, però després sempre tenen "lletra petita"?




Tinc un dubte. Les empreses són solidàries o busquen publicitat per vendre? Publicitat disfressada de Responsabilitat Social? Què en penses? #enganysolidari

2 comentarios:

  1. Ja n'hi ha prou de jugar amb els sentiments de la gent i les il·lusions amb iniciatives enganyoses!!

    ResponderEliminar